HAKKINDA
İSTEK 1915 Çanakkale Anadolu Lisesi’nde öğrenci merkezli,
çağdaş yöntemleri kullanan, gelişmelere açık bir öğretim ortamını sağlamak en
temel ilkemizdir. Bununla birlikte öğrencilerimizden gelecek olan ve öğretim
ortamını zenginleştirecek her türlü bilimsel ve yaratıcı çalışmaya açık olmak
esastır.
Okulumuzda milli eğitim müfredatının yanı sıra
öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini geliştirecek, bilgilerini artıracak
akademik programlara yer verilmektedir.
Okulumuzda 9.,10.,11. ve 12. sınıf öğrencilerimize Ortak
Genel Kültür Dersleri, Alan Dersleri ve Seçmeli Dersler sunulmakta, böylece
öğrencilerimizin hem hayata, hem de yüksek öğretime en iyi şekilde
hazırlanmaları sağlanmaktadır.
Yalnızca akademik başarıya odaklı değil, sosyal, sanatla
barışık, yaratıcı, üretken, özgüven sahibi bireyler yetiştirmeyi amaçlayan
okulumuz öğrencilerimizin sanatsal yeteneklerini ortaya çıkartacak,
geliştirecek her türlü faaliyeti desteklemektedir.
ÖLÇME & DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme, eğitim-öğretimin önemli bir basamağı
olarak yalnız öğrenme ürününün değil sürecin de değerlendirilmesini esas
almaktadır. Bir yandan öğrenme sürecindeki eksiklikleri görmemize yardımcı
olurken bir yandan da eğitim-öğretimde kullanılan öğretme yöntem ve
tekniklerinin etkililiğini ortaya koymaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme Birimimiz bu düşünceden hareketle,
öğretmenlerimizle işbirliği içerisinde çalışarak öğrenci başarısını ve
öğretimin niteliğini artırmayı hedeflemektedir. Derslerin kazanımları
doğrultusunda üst düzey becerileri ölçmeye yönelik sınavlar hazırlanmaktadır.
Uyguladığımız sınavların sonuçları analiz edilerek konu eksikleri belirlenmekte
ve bu doğrultuda öğretmen ve idarecilerimize raporlar sunulmaktadır. Sınıf içi
çalışmaların bu bilgiler ışığında planlanması sağlanmaktadır.
UYGULANAN SINAVLAR
Hazırbulunuşluk
Sınavları: Öğrencilerin, başladıkları sınıfın öğretim programına ön
koşul niteliği taşıyan kazanımlara sahip olma düzeylerinin belirlenmesi, varsa
eksiklerin tespit edilerek giderilmesi amacıyla öğretim yılının başında yapılan
sınavlardır.
Yazılı Sınavlar: MEB’in
belirlediği standartlara göre öğretim yılı boyunca uygulanan ve notla
değerlendirilen sınavlardır. Bu sınavlarda kısa cevaplı, eşleştirmeli,
doğru-yanlış, uzun cevaplı, boşluk doldurmalı soru tipleri kullanılmaktadır.
Konu Tarama Testleri: Öğrencilerin
bir ünite veya konuyla ilgili öğrenme eksiklerinin tespit edilmesi amacıyla
yapılan sınavlardır. Eksik öğrenmelerin, konunun üzerinden çok fazla zaman
geçmeden giderilmesi ve tam öğrenmenin sağlanmasına yardımcı olur.
Deneme Sınavları: Okulumuzda
yürütülen YKS hazırlık çalışmaları kapsamında ÖZDEBİR, İKS ve GBT sınavları uygulanmakta
olup, sınav sonuçları öğrenci, öğretmen ve velilerimizle paylaşılmaktadır.
Deneme sınavlarımız İSTEK/Türkiye geneli değerlendirmeye girdiği için
öğrencinin yalnız okul içerisindeki başarı durumunu değil İSTEK/Türkiye
genelindeki sıralamasını da görme olanağı sağlamaktadır.
KULÜPLER
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanı sıra psikososyal
gelişimlerine de destek olmak, yeteneklerini ortaya çıkarabilmek, kendilerini
geliştirebilecekleri faaliyetleri desteklemek amacıyla okulumuzda öğrenci
kulüpleri yürütülmektedir. Öğrenci kulüpleri; öğrencilerimizin eğitim öğretim
hayatı süresince, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda
okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmasını sağlamak amacıyla faaliyetlerde
bulunmaktadır. İlgili kulüp öğretmenleri tarafından yönetilen öğrenci
kulüpleri, öğrencilerin ilgi alanlarına göre öğretim yılı boyunca çeşitli
etkinlikler planlamakta ve belirli bir program dahilinde bunları uygulamaya
geçirmektedir. Öğrenci kulüplerindeki çalışmalarda, katılımcılık, planlılık,
süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve işbirliği temel ilkelerimiz arasındadır.
LİSE
KULÜPLER
·
MUN (MODEL UNITED NATIONS)
·
ROBOTİK KULÜBÜ
·
RESİM KULÜBÜ
·
VOLEYBOL KULÜBÜ
·
ORKESTRA KULÜBÜ
·
DRAMA& TİYATRO KULÜBÜ
·
TREKKİNG
·
SATRANÇ KULÜBÜ
·
DRAMA
·
FOTOĞRAFÇILIK KULÜBÜ
·
FUTBOL KULÜBÜ
·
RADYO KULÜBÜ
·
BASIN VE YAYIN KULÜBÜ
·
BEYİN KULÜBÜ
·
KARAOKE&DANS KULÜBÜ
·
BASKETBOL KULÜBÜ
·
BOCCE
·
INTERNATIONAL AWARDS
·
INTERNATIONAL PROJECTS
·
AKIL OYUNLARI
·
MÜNAZARA
·
İSTEK 1915 TARİH KULÜBÜ
·
PİLATES-AİR TRACKS
·
VALS-TANGO
·
DÜŞÜNCE GELİŞTİRME KULÜBÜ.
PSİKOLOJİK
DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PDR çalışmalarında; öğrencinin kendini tanıyarak doğru seçimler
yapabilmesi, doğru kararlar alabilmesi, sağlıklı ve dengeli bir insan olarak
kendini gerçekleştirebilmesi amaçlanmakta, bu doğrultuda sistemli ve
profesyonel bir yardım süreci yürütülmektedir.
İSTEK 1915 Çanakkale Anadolu Lisesi’nde kapsamlı gelişimsel
rehberlik anlayışı esastır. PDR hizmetleri gizlilik, gönüllülük, süreklilik,
kişi haklarına saygı, bireyin değerliliği, bireyin özerkliği ve ilgili
kişilerle işbirliği ilkelerine dayanır.
PDR Çalışmaları 3 alanda yürütülmektedir.
1-Bireysel Rehberlik: Öğrencilerin kişisel özellikleri ve
sosyo-ekonomik ve kültürel faktörleri de göz önünde bulundurularak kişiye özgü
eğitim programları geliştirmek, öğrencilerin ihtiyaç ve problemleri ile ilgili
öğrencilere ve ailelerine psikolojik danışmanlık hizmeti vermek.
2-Eğitsel Rehberlik: Öğrencilerin çalışma davranışlarını
geliştirmek, anaokulundaki öğrencilerin ilkokula, ilkokuldaki öğrencilerin
ortaokula, ortaokuldaki öğrencilerin liseye, lisedeki öğrencilerin de
üniversiteye donanımlı bir şekilde geçişlerini sağlamak.
3-Mesleki Rehberlik: Çoklu Zeka Teorisi doğrultusunda an
öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini gözlemlemek, gerekli envanterleri uygulamak
ve tüm öğrenimi boyunca ilgi ve yeteneklerini takip ederek öğrencileri
kendilerine en uygun mesleklere yöneltmek.
YABANCI
DİL
Yabancı Dil Programında amaçlanan öğrencilerimizin yabancı dili en
iyi şekilde öğrenebilecekleri, modern öğretim metotlarına ve bireysel
farklılıkları dikkate alan farklılaştırılmış eğitim modellerine dayanan,
anlamlı, etkili, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenecekleri yabancı
dili sevdirecek bir sınıf ortamı yaratmaktır.
İngilizce
İngilizce
eğitim sistemimizin LP yani ‘’Dil ve Üretim’’ bileşeni İngilizcenin çalışma
mekanizmaları ile bu dili oluşturan kuralların açık ve sistematik bir şekilde
incelenmesi ve öğrenilmesi esasına dayanır. Kullanılan ders materyalleri
İngilizcenin kural ve mekanizmalarını anlatmaya yardımcı olmaktadır. Aynı
zamanda bu materyaller, sundukları pratik yapma amaçlı aktiviteler ve kapsamlı
interaktif çalışmalar ile öğrenilen dilin kalıcı hale gelmesine hizmet eder
niteliktedirler. Bu sistem dahilinde öğretmenlerimiz; öğrencilerimizi, ilgi
çekici ve kademeli olarak zorlaşan çalışmalarla desteklemekte ve böylece
onların kendilerine olan güvenlerinin artmasına, öğreniyor oldukları dili daha
iyi algılama ve edinme becerisi geliştirmelerine rehberlik etmektedirler. Dil
ve Üretim derslerinin amacı öğrencilerin kazanmış oldukları bu güvenle
İngilizceyi doğru ve akıcı bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır. Sınıf
içi uygulamalar ve ders içi etkinliklerde öğrencilerin yabancı dili
kullanacakları sosyal ortamlar gerçekçi olarak yaratılmaktadır. Ders içi
etkinliklerde öğrenciler kendi gerçek düşünce ve duygularını açıklamakta ve
yabancı dili farklı bir ortamda kullanmakta ayrıca dili deneme-yanılma
hata yapma hatadan doğruyu bulma yoluyla öğrenmeleri teşvik edilerek konuşma ve
yazma becerilerini geliştirmeleri amaçlanır. Öğrencilerimizin dil seviyelerini
belirlemek adına aşağıdaki Uluslararası sertifika sınavlarına katılırlar.
Birinci Yabancı Dil (Hedef B1)
9. Sınıf: TOEFL
JUNIOR
10. Sınıf: Oxford
Test of English
İkinci Yabancı Dil
Okulumuzda ayrıca
ikinci yabancı dil olarak Almanca ve İspanyolca dersleri yer almaktadır.
Bu dersler sayesinde öğrencilere kendilerini iki farklı dilde daha ifade
etme becerileri kazandırırken farklı kültürleri öğrenmeleri ve farklılıklara
saygı duyarak dünya vatandaşı olma yolunda ilerlemeleri hedeflenmektedir.
Öğrencilerimizin
ikinci tabancı dil seviyelerini belirlemek adına aşağıdaki Uluslararası
sertifika sınavlarına katılırlar.
YKS
SINAVLARINA HAZIRLIK
•Okul dışında herhangi bir kurs, özel ders, veya etüt merkezine
ihtiyaç duymadan öğrencilerin derslerine takviyede bulunmak, yeteneklerini
geliştirmek, derslerdeki başarılarını arttırmak ve YKS sınavlarına daha iyi
hazırlanmalarına yardımcı olmak üzere üniversiteye destek eğitim programı uygulanmaktadır.
• YKS sınavlarına hazırlık çalışmaları kapsamında farklı yayın evlerinden
alınan yaprak testler, soru bankaları ve deneme sınavlarının yanı sıra
öğretmenlerimizin hazırladığı soru ve etkinlikler de kullanılmaktadır.
•Üniversite destek eğitim programında test tekniğe dayalı eğitim verilmektedir.
Test tekniğinde etkili olan üç unsur Bilgi, Yorum ve Hız kabiliyetleri
kazandırılarak, ek kaynaklarla öğrencilerin bol soru çözmeleri ile konuların
pekiştirilmesi hedeflenmektedir.
•Üniversite sınavına hazırlık çalışmaları Ağustos ayında
hızlandırma programı ile başlayıp, yıl içinde Cumartesi günleri dahil olmak
üzere Haziran ayının son haftasına kadar yoğunlaştırılmış planlı bir program
şeklinde sürdürülmektedir.
•YKS’ye hazırlık çalışmaları alanında uzman şube ders öğretmenlerince
uygulanmaktadır.
•9.Sınıfta, öğrencilerimiz MEB zorunlu derslerine ek olarak alan ayrımı olmadan
TYT sınavının gerektirdiği alan derslerini seçerek ortak bir müfredat
izlemektedirler.
•10.Sınıfta, hedefledikleri bölümlere göre alanlarına (SAY-SÖZ-EA-DİL) ayrılan
öğrencilerimize MEB zorunlu derslerine ek olarak YKS sınavının gerektirdiği
seçmeli dersler belirlenerek ağrılıklarına göre ders programları
oluşturulmaktadır.
•11-12.Sınıfta MEB’in belirlediği yıllık çalışma planı ile
birlikte YKS konuları anlatılmaktadır. Bu sayede YKS hazırlık sürecinde büyük
yol kat edilmektedir.
YKS HAZIRLIĞINDA REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI
PDR servisimiz, sınavlara,
hazırlık öncesi, hazırlık süreci ve hazırlık sonrası olmak üzere 3 temel basamakla
çalışmalarını yürütür.
9. sınıftan başlamak üzere,
“Hedef Belirleme Programı (HEDEP)”, çeşitli illere üniversite gezileri ve
“Kariyer Planlama Günü” ile tamamlanmaktadır.
Hazırlık sürecinde, ders
öğretmeni, danışman öğretmen, PDR uzmanı, okul yönetiminin liderliğinde,
öğrencimizin takibi gerçekleştirmektedirler.
Hazırlık sonrası basamağında, YKS
tamamlanıp “Tercih Dönemi” geldiğinde, öğrencilerimizin “Hazırlık Öncesi “
basamağında belirlediği ve süreç içerisinde şekillendirip, içselleştirdiği
üniversite bölümlerine yönelik tercihleri ÖSYM( Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Merkezi) resmi girişi ile gerçekleştirilmektedir.
Rehberlik servisimiz
öğrencilerimizin hazırlık dönemi öncesi ve sonrasında mesleki ve eğitsel
takibini yapmaktadır. Bu başlıklar altında yapılan çalışmalar aşağıda yer
almaktadır.
Mesleki Rehberlik: Öğrencilerimizin 9. sınıftan itibaren
mesleki ve alan seçimine yönlendirme çalışmalarına başlatılır. Bu doğrultuda
10. sınıfta seçilen alan ve derslerin uygunluğunun takibi yapılır. 12. sınıfa
kadar olan süreçte de öğrencilere uygun hazırlanmış sunumlar ile meslek
tanıtımları yapılır. Envanter uygulamaları ve meslek tanıtımları doğrultusunda
öğrencilerle bireysel ve grup danışmanlığı çalışmaları sürdürülür. Mesleki
rehberlikte en son basamak tercih dönemidir. Sınav açıklandığında okulumuzda
meslek ve üniversite yönlendirme ve tercih yapma hizmeti verilmektedir. Tercih
teslim süreci boyunca bu çalışma devam eder. İhtiyaç doğrultusunda ek kontenjan
döneminde de öğrencilerimize tercih danışmanlığı yapılmaktadır.
Eğitsel (Akademik) Rehberlik: Öğrencilerimizin YKS hazırlık süreci ve okul
akademik başarıları yapılan toplantılar, sınav sonuçları ve öğretmen
yönlendirmeleri doğrultusunda takip edilmektedir. Akademik olarak
öğrencilerimize destekleyici çalışmalar rehberlik birimimizce yapılmaktadır.
Bireysel çalışma programları hazırlanarak öğrencilerimizin planlı ve programlı
çalışmaları desteklenir. Başarısızlık nedenleri takip edilerek çalışmalar
yönlendirilir. Sınav kaygısı sunumu yapılarak öğrencilere kaygıdan uzak bir
hazırlık dönemine yönlendirme amaçlanır. Öğrencilerle yapılan bireysel ve
grupla görüşmelerde çıkardıkları netler ve çalışma sistemi konusunda görüşler
paylaşılır. Bu çalışmalar ve takibi yıl boyunca sürer
Psikolojik Destek çok
önemli…
Öğrencilerimiz ile rehberlik birimi gün
boyunca diyalog halindedir. Anlık yaşanan, başarılarını ve mutluluklarını
etkileyecek olumsuz bir durumdan haberdar olunduğunda öğrenciye psikolojik
destek verilir.
Tüm bu çalışmalar;.
gibi her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen etkinlikler ile
desteklenir.