Eğitim Programları
İSTEK 1915 Çanakkale İlkokulunda,
öğrencilerimizi tek tek tanımayı, her yönüyle geliştirmeyi, Atatürk ilke ve
inkılaplarına bağlı, ana diline ve İngilizce ’ye hâkim, çevresiyle iletişim
kuran, edindiği olumlu davranışları hayatına uygulayabilen, sorumluluk sahibi,
paylaşmayı seven, yaratıcı ve öz güveni yüksek öğrenciler yetiştirmeyi
hedefliyoruz. Okulumuzdaki eğitim programı MEB müfredatını kapsayarak, program
geliştirme çalışmalarıyla güçlendirilir. Bu anlamda aynı müfredatı, disiplinler
üstü temalarla destekleyen uluslararası sorgulama temelli bir eğitim programı
uygulanmaktadır. Öğrencilerin bilgiye ulaşmalarının ötesinde edinilen bilgileri
kullanmaları, bilgilerden yola çıkarak olayları yorumlamaları ve sorgulamalarına
yönelik çalışılmaktadır. Ortaya çıkan problemler karşısında en doğru çözüm
önerilerini getirmeleri üzerine uygun öğrenme ortamları hazırlanmakta ve
bireysel farklılıklara uygun öğretim – yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini ön plana çıkaracak fırsatlar yaratılmakta ve
öz güvenleri desteklenmektedir. Öğrenim hedefleri dinamiktir. Hedefler
öğrencilerin ve ülkenin ihtiyaçları, çağın gerekleri, yeni öğrenme teorileri ve
yaklaşımları doğrultusunda değiştirilip geliştirilmektedir. Akran çalışmasına
önem verilmekte uygun ortamlar yaratılarak öğrenciler arasındaki ilişki
güçlendirilmektedir. Tüm bölümleriyle bir bütün olan okulumuzda kullandığımız
“ben dili” ile iletişim kurarak öğrencilerimizi sorun çözme konusunda
cesaretlendirmek disiplin yöntemimizin temelini oluşturur. Amacımız
öğrencinin ödül ve cezaya bağımlı hale gelmeden kendi denetim
mekanizmasını geliştirmesini desteklemek ve doğru davranışı desteklemesini
sağlayabilmektir. Öğrencilere saygıyla yaklaşarak başarılı bir yaşam için
ihtiyaç duyacakları becerileri öğrenecekleri bir okul ortamı yaratmak için
çalışıyoruz.
Yabancı Dil
İSTEK Okulları’nda Çift Dilli Eğitim Programı
İSTEK 1915 Çanakkale İlkokulunda, öğrencilerimizin
İngilizceyi ulusal ve uluslararası platformlarda etkili bir şekilde
kullanabilmeleri, yazılı ve sözlü olarak kendilerini en iyi şekilde ifade
edebilmeleri öncelikli hedefimizdir. CROSSROADS-ÇİFT DİLLİ EĞİTİM Crossroads
Programı Anaokulu 5 ve 6 yaş grupları ile ilkokul 1.sınıflarına
uygulanmaktadır. Öğrenciler haftada 20 saat yabancı ve Türk İngilizce
öğretmenleri ile birlikte okul yaşamının her anında; yemekte, bahçede, oyunda,
derslerde, etkinliklerinde İngilizceyi kullanmaktadırlar. İlkokul 1.sınıfta
Hayat Bilgisi, Matematik, Oyun ve Fiziksel Etkinlik dersleri, Crossroads
ve sınıf öğretmenlerinin yaptığı haftalık planlamalarla çift dilde
işlenir. 2. 3. ve 4. sınıflarda Crossroads programı yerini arttırılmış
İngilizce ders programına bırakır. Amacımız öğrencilerimizin sınıf dışında
günlük yaşamlarının her anında İngilizceyi kullanabilmeleri, hayatlarının bir
parçası olarak kabul etmeleri ve öğrendikleri kavramları her iki dilde de
bütünsel olarak kavrayabilmeleridir. Kurum içi eğitimlerle desteklediğimiz,
alanında deneyimli öğretmenlerimiz; öğrenci merkezli eğitim sistemiyle
öğrencilerimizin ihtiyaçlarına ve gereksinimlerine uygun metotları,
dokunabildiği, izleyebildiği sınıf içi eğlenceli aktivitelerle
uygulamaktadırlar. Öğrencilerimizin öğrenme ortamı yanlış yapmaktan korkmadığı,
eğlenceli, dikkat çekici aktivitelerle desteklenen derslerimizde yaşayarak ve
uygulayarak öğrenme ortamı yaratılır. Bireysel ya da grup olarak yapılan etüt
çalışmalarıyla da desteklenen öğrencilerimizin, yaş ve seviyelerine uygun
uluslararası sınavlarda başarı gösterebilmeleri de hedeflerimiz arasındadır. Bu
sebeple öğrencilerimiz, her sene tüm dünyada kabul edilen Cambridge YLE (Young Learners Exams) ‘ye katılarak uluslararası sınav
platformunda kendilerini sınama fırsatı bulurlar.
Kulüpler
İSTEK 1915 Çanakkale İlkokulunda kulüp programı, öğrencilerin yaş
özelliklerine uygun ilgi alanları
çerçevesinde, potansiyellerini açığa çıkarmak, öğrenme
deneyimlerini zenginleştirmek amacıyla
hazırlanmıştır.
Kulüp çalışmalarının amacı, öğrencileri bir bütün olarak eğitmek
ve sorumluluk duygularını
geliştirmek; akademik çalışmaların yanında hayattaki pek çok
fırsatın da fark edilmesini
desteklemektir. Öğrencilerin kendine güven ve sorumluluk duygusu
geliştirmelerine, yeni ilgi alanları
ve beceriler oluşturmalarına yönelik bilimsel, sosyal, kültürel,
sanatsal ve sportif alanlarda yaptıkları
çalışmaları kapsar.
Branş
Etkinlikleri
Sanat eğitimi, her yaştaki birey için gereklidir ve insan
hayatında önemli bir yer tutar. Birey yarattıkça kendisine güveni artmakta ve
böylelikle dış dünya ile daha sağlıklı ve dengeli iletişim
kurmaktadır. Etkinlik ve atölye çalışmalarımızda öğrencilerimiz
bireysel çalışmalarla, derslerde almış oldukları bilgilerini kullanıp
geliştirerek yeni ürünler ortaya çıkarırlar. Çıkan çalışmalar okul içerisinde
ve sene sonu sergileri ile değerlendirilir, hazırlanan çalışmalar yılsonu
gösterileri ile izleyicilere sunulur. Ayrıca Beden Eğitimi
Bölümü öğrencilerimizin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine
katkıda bulunacak faaliyetler gerçekleştirmeyi hedefler. Bu çalışmalar
esnasında öğrencilerimiz farklı spor branşlarını tanıma ve bu branşları
uygulama fırsatı elde ederler. Aynı zamanda yardımlaşma, sorumluluk alma,
işbirliği, lidere uyma ve liderlik yapabilme, dostça oynama ve mücadele etme,
kazananı kutlama ve kaybetmeyi kabullenme gibi hedef davranışları kavrarlar.
ÖĞRENME
ORTAMLARIMIZ
Sınıflarımız İyi
bir eğitim öğretim için iyi düzenlenmiş eğitsel ortam önemlidir. Eğitim
ortamlarının düzenlenmesinde öğrencilerimizin çalışma ve önerileri dikkate
alınmaktadır.
Fen laboratuvarımız
Fen laboratuvarı,
öğrencilerin daha etkin ve anlamlı öğrenmeleri bakımından önemli bir ortamdır.
1. sınıftan itibaren somut yaşantılarından örneklerle, yaparak yaşayarak
öğrenmeye dayalı deneyler ve etkinlikler planlanmaktadır.
Kütüphanemiz
Türkçe ve İngilizce
derslerindeki okuma zamanlarında ve kitap inceleme çalışmalarında, verilen
araştırma görevleri ve disiplinler arası proje çalışmaları için kaynak
tarama amaçlı kütüphane kullanılmakta ve öğrencilerimizde kütüphaneden
yararlanma bilinci oluşturulmaktadır. Konferans Salonu Konferans salonu, sadece
özel günleri kutlama ve anma için değil, öğrencinin toplu yerlerde olması
gereken davranışlarının gelişimini destekleyen bir öğrenme ortamı olarak
kullanılmaktadır. Çeşitli eğitici tiyatroların sergilendiği, münazaraların
yapıldığı, öğrenci emeğine saygı duyulduğu ve olumlu davranışların alkışlanarak
desteklendiği bir ortamdır.
Hayvanat Bahçemiz
Kampüsümüzde yer
alan hayvanat bahçesi hem çocukları eğlendiriyor hem de eğitim programımıza
katkı sağlıyor.
Sera Alanımız
Sera alanımız,
çocuklarımıza eğlenerek toprakla buluşup üretmeyi öğretiyor.
AKADEMİK GÜÇLENDİRME PROGRAMLARIMIZ
Öğrenci ile Birebir
Çalışma Saatlerimiz Öğrencilerimizin akademik gelişimlerini desteklemek ve bir
üst düzeye çıkmalarına olanak sağlamak amacıyla öğretmenlerimizin sınıf içi
gözlem ve değerlendirmeleri sonucunda, her hafta belirlenen günlerde
öğrencilerimize akademik güçlendirme programı uygulanır.
Okuma Programımız
Öğrencilerimiz
düzenli kitap okuma alışkanlığı konusunda yönlendirilmekte ve
desteklenmektedir. Kitap inceleme çalışmaları yapılmakta, öğrencilerimiz
okudukları kitapların yazarlarıyla online ve yüz yüze buluşturularak çeşitli
söyleşiler ve etkinlikler düzenlenmektedir.
Rehberlik
Veli-
Öğretmen Seminerleri
Dönem içinde velilerimize,
Okul Psikolojik Danışmanlarımız ya da konuk uzmanlar tarafından velilerimize,
çocuklarımıza ve öğretmenlerimize rehberlik edecek seminerler düzenlenir..
İkinci
Adım Programı
İkinci Adım Programı (Second Step) “Duygusal Becerileri Geliştirme
ve Şiddeti Önleme Programı”; çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini
desteklemeyi hedefleyen yapılandırılmış, önleyici bir programdır. İlkokul, 1.,
2., 3. ve 4. sınıf düzeylerine uygun hazırlanmış konuları içerir. Okuldaki tüm
çocukları programa dâhil eden İkinci Adım programı duygudaşlık kurabilme,
duyguları yönetme, sorun çözme, işbirliği yapabilme gibi sosyal becerileri
geliştirirken, çocukların akademik başarılarına da katkıda bulunur. İkinci Adım
İlkokul Programının uygulama temeli, 3 farklı ünite olan Empati Eğitimi, Dürtü
Kontrolü ve Problem Çözme, Öfke Yönetimine ait ünite kartları ve ders
kartlarının kullanımına dayanır. İkinci Adım çalışmaları okulumuzda, rehber
öğretmenin gözetiminde, sınıf öğretmenleri ile işbirliği içerisinde yürütülür.
Bireysel
Öğrenci Görüşmeleri
Öğrencilerimizle tanışma ve onların mizaçlarını yakından tanıma,
duygusal ve sosyal gelişimlerine destek olabilme ve ders çalışma becerilerini
geliştirmeye yönelik bireysel öğrenci görüşmelerimiz ihtiyaç doğrultusunda,
gerçekleştirilir. Bu süreçte, yaşanılan bir problem varsa kaynağını anlamak ve
öğrenciyi daha yakından tanıyabilmek adına görüşmelerde kullanılan yöntem ve
tekniklerden yararlanılır
Grup
Rehberlik Dersleri
Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda, hazırlanan yıllık
plana uygun olarak her seviyede belirlenmiş olan konular, uygun ders saatleri
içeresinde sınıf çalışmaları yapılır. Bu çalışmalar öğrencilerin fikirlerini
paylaşabilecekleri sohbetler, görsellerle zenginleştirilmiş sunumlar, film veya
hikayeler üzerinden yapılan paylaşımlarla gerçekleştirilmektedir.
Ailelere
Danışmanlık Hizmetleri ve Bültenler
Anne babaların ihtiyaçlarına yönelik olarak; “Anne Baba
Tutumları”, “Aile İçi İletişim”, “Sorumluluklar”, “Verimli Ders Çalışma
Alışkanlığının Kazandırılması”, “Duygular” vb. konularında psikolojik
danışmanlık hizmeti sunulur. Velilerimizle K12 sistemi aracılığıyla randevu
oluşturularak, ya da telefonla bireysel görüşmeler yapılır. Ayrıca “Okulun Çocuğun
Gelişimindeki Önemi”, “Çocukların Yaşlarına Göre Gelişim Özellikleri”, “Duygu
Düzenleme”, “Dijital Ebeveynlik”, “Uzaktan Eğitim Sürecinde Dikkat Edilmesi
Gereken Noktalar” vb. konularında veli bültenleri hazırlanarak paylaşılır.
Ölçme
Ve Değerlendirme
Okulumuzda öğrenim hedefleri kalıplaşmış değil, dinamiktir.
Hedefler öğrencilerimizin, yaşadığımız toplumun ve çağımızın ihtiyaçları, yeni
öğrenme teorileri ve yaklaşımları doğrultusunda değiştirilip geliştirilir.
İlkokulumuzda
öğrencilerimizin öğrenme süreçleri ve Sorgulama Temelli Eğitim Programı ön
bilgileri, süreç - sonuç değerlendirmeleri çeşitli strateji ve araçlar
(performans değerlendirmeleri, birey ve akran değerlendirmeleri, açık uçlu
uygulamalar, süreç odaklı değerlendirmeler, rubrikler, kontrol listeleri, kısa
gözlem kayıtları, vb.) ile değerlendirilir. Toplanan veriler 3. sınıfa kadar
öğretmen gözlemleri, 4. sınıfta ise yapılan sınavlar ile değerlendirilir.
4.sınıfta tüm İSTEK Okullarında eş zamanlı olarak “İşlenen Konular” ve
“Genel Başarı Takibi” sınavları da uygulanmaktadır.
Portfolyo değerlendirmesi yoluyla öğrencinin, öğrenme süreci
boyunca devam eden gelişimine dair kanıtlar “öğrenci-anne-baba-öğretmen ”in
birlikte katıldığı toplantılar yoluyla paylaşılır. Çocukların öğrenme
farkındalığını artıran, sunum yapma becerilerini ve özgüvenlerini geliştiren bu
toplantılar yılda iki kez gerçekleştirilir.
4.sınıf öğrencileri İlk Yıllar Programı’nda gördükleri eğitimi
tamamladıklarında; öğrendiklerini, geliştirdikleri olumlu tutumları, becerileri
ve kavramsal anlayışları “PYP Sergisi” aracılığı ile tüm okul topluluğu
ile paylaşırlar.